دستگاه استراکشن دستي آسفالت

برای سفارش محصول با شماره های 55257475-55257474-021

لینک ورود به سایت جدید

مشخصات فني دستگاه استراکشن آسفالت : 

اين دستگاه از يک بدنه ريخته گري ساخته شده است . داخل آن يک محفظه دوار از جنس آلومنيم ميباشد که اين محفظه از دو قسمت درب و کاسه تشکيل شده است . چرخش سريع اين محفظه و ايجاد نيروي گريز از مرکز در داخل محفظه باعث جدا شدن مواد قيري از اسفالت ميشود . چرخش اين محفظه توسط يک اهرم بصورت دستي انجام ميشود.  

 

آزمايش تجزيه آسفالت

مقدمه

        جهت تعيين پارامترهاي مهم آسفالت ساخته شده از جمله دانه بندي مصالح ، درصد قير ، نوع قير به کار رفته در آسفالت و غيره مي توان از آزمايش هاي تجزيه آسفالت استفاده نمود . تفکيک قير و مصالح سنگي از يکديگر در مخلوط آسفالت را تجزيه آسفالت مي گويند . بنابراين آزمايش تجزيه آسفالت ، ابزار مناسبي براي کنترل کار پيمانکاران خواهد بود و مي تواند صدق کار آنان را به محک بگذارد .

        براي انجام اين آزمايش ، ابتدا نيازمند نمونه برداري از آسفالت مي باشيم . بسته به آسفالت که کوبيده شده باشد يا خير، نمونه گيري متفاوت خواهد بود . نمونه گيري بايد بر پايه علوم آماري صورت پذيرد تا نمونه گرفته شده بتواند به درستي بيانگر کيفيت کل آسفالت باشد . اگر آسفالت هنوز کوبيده نشده باشد و توليد زياد باشد ، از هر سيصد تن يک نمونه اخذ مي شود ؛ که اين نمونه ها به صورت کاملا اتفاقي از کاميون حامل آسفالت گرفته مي شود . در صورتي که آسفالت کوبيده شده باشد معمولا به ازاي هر سيصد تن يک نمونه کافي است که با دستگاه مغزه گيري به طور تصادفي بدست خواهند آمد .

  شرح آزمايش تجزيه آسفالت  را مي توان در استاندارد زير جستجو نمود :

ASTM Methods:D 2172

هدف از آزمايش تجزيه آسفالت

        هدف از آزمايش تجزيه آسفالت ، تفکيک قير و مصالح سنگدانه اي جهت تعيين پارامترهاي مختلف قير و سنگدانه از جمله نوع قير ، دانه بندي مصالح ، درصد قير و غيره مي باشد .

وسايل آزمايش تجزيه آسفالت
  1. دستگاه استرکشن يا سانتريفوژ
  2. دستگاه مغزه گيري
  3. ترازوي دقيق
  4. حلال قير
  5. کاردک
  6. سيني نمونه برداري
  7. فيلتر استرکشن 
  8. گرمکن
  9. تايمر
روش انجام آزمايش تجزيه آسفالت

        ابتدا با توجه به علم آمار ، از آسفالت مورد نظر توسط دستگاه مغزه گير نمونه تهيه مي نماييم . سپس نمونه را در سيني قرار داده و در اون مي گذاريم تا نمونه از هم باز شود . پس از بيرون آوردن نمونه مقدار 300 گرم از آن را به روش چارک توزين مي کنيم . دقت شود که نمونه بايد پس از خارج کردن از گرمکن ، سرد شود تا در هنگام افزودن نفت که به عنوان حلال در آزمايشگاه استفاده مي شود ، کلوخه نگردد .

        ابتدا پياله دستگاه سانتريفوژ را از دستگاه خارج کرده و آن را وزن مي نماييم و وزن آن را يادداشت مي کنيم .

        اکنون مقدار 300 گرم آسفالت را در داخل ظرف مي ريزيم . سپس به مقداري نفت در پياله خواهيم ريخت که سطح آسفالت درون آن کاملا با نفت پوشيده شود . از جمله حلال هايي که براي اين آزمايش متداول است مي توان بنزين ، تترا کلرواتيلن و نفت را نام برد . نکته حائز اهميت آن است که بايد دقت شود از بنزين تنها در دستگاه هاي کاملا روبسته استفاده شود تا از خطر آفريني آن جلوگيري شود .

        حال حدود 10 دقيقه با کاردک مخلوط آسفالت و نفت را هم مي زنيم تا به عمل حل شدن قير و باز شدن آسفالت کمک نماييم . در اين مرحله بايد دقت شود که مخلوط آسفالت و يا نفت از پياله خارج نشود .

 پياله را در جايگاه خود قرار داده و بر روي آن فيلتر را مي گذاريم و سپس درپوش را نهاده و گيره هاي نگهدارنده را محکم مي نماييم . هنگام استفاده از دستگاه سانتريفوژ بايد دقت نماييد که سرعت را به يکباره به مقدار حداکثر نرسانيد ، بلکه اين کار بايد به آرامي صورت پذيرد . هنگامي دستگاه را روشن مي نماييم ، مي توان خروج مخلوط نفت و قير را از نازل دستگاه مشاهده نمود. غلظت اين مخلوط ابتدا زياد بوده و رفته رفته از تيرگي رنگ آن و قير موجود در آن کاسته مي شود .

  جهت خارج نمودن کامل قير، بايد چند بار به دستگاه نفت افزود و اين کار را بايد تا زماني که مطمئن شويم ديگر قيري در نمونه باقي نمانده است ، ادامه دهيم . براي دريافت اين مطلب بايد به غلظت و رنگ حلال خروجي از نازل توجه نمود .

  يادتان باشد که فيلر نمونه هم به سبب اندازه بسيار کوچک همراه قير و نفت از نازل خارج مي شود و خطايي در محاسبات به وجود خواهد آمد . پس از آنکه از خروج کامل قير اطمينان حاصل شد ، پياله را از دستگاه جدا نموده و فيلتر را در درون آن تکه تکه مي کنيم و آن را آتش مي زنيم تا باقيمانده قير نيز بسوزد و سپس مورد توزين قرار مي دهيم .

 وزن پياله را به همراه مصالح سنگي يادداشت نموده و با توجه به فرمول خاصي بدست مي آوريم .

در نتيجه اين دستگاه جهت استخراج قير از آسفالت و تعيين درصد قير مي باشد .



سایر مشخصات :

  • محفظه با ظرفيت 1500 گرم
  • بدنه از جنس آلومنيوم ريخته گري
  • نسبت چرخش دسته به محفطه متحرک 1:10
  • بدون صدا و لغزش اضافي